Reikalavimai |
- Turėti aukštąjį socialinio darbo ar jam prilygintą išsilavinimą.
- Sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu, išmanyti dokumentų ir teisės aktų rengimo taisykles.
- Žinoti socialinės globos namų struktūrą, jos darbo organizavimą, socialinio darbo etikos normas ir principus, sugebėti organizuoti poreikių įvertinimą.
- Turėti praktinių socialinio darbo įgūdžių ir gebėti tiksliai vertinti vaiko socialinę situaciją, parinkti socialinio darbo metodus, kurie geriausiai tiktų spręsti konkrečias socialines problemas.
- Socialinis darbuotojas savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vaiko teisių apsaugos konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, LR Socialinių paslaugų įstatymu, socialinės globos normų aprašu, įstaigos vadovo įsakymais, susijusiais su vaikų globos namų nuostatais, vidaus darbo tvarkos taisyklėmis.
|
Funkcijos |
- Įvertina vaikų poreikius ir problemas. Dirba su vaikais individualiai ir grupėje, sprendžia problemas susijusias su įvairiais vaikams kylančiais sunkumais-pagrindinių vaiko reikmių tenkinimas, adaptacija, saugumo užtikrinimas, saviraiška ir saviaktualizacija, mokymosi motyvacija, lankomumas, užimtumas, elgesys, profesinis orientavimas ir kt.
- Dirba su vaikais prevencinį ir intervencinį darbą (kvaišalų vartojimo, nusikalstamumo, smurto, išnaudojimo ir kt.).
- Planuoja ir vykdo ugdymo procesą-socialiniai, darbiniai, higieniniai, sveikos gyvensenos, savarankiškumo įgūdžiai, dorovinės nuostatos, vertybių sistema, tautiškumas, patriotizmas ir kt., puoselėja vaikų dvasines ir fizines galias.
- Ieško ugdymo, socialinio darbo turinį atitinkančių įvairių pedagoginės veiklos/socialinio darbo formų ir metodų, atsako už jų naudojimą.
- Rengia individualų ugdymo ir socialinio darbo su vaiku planą. Pildo vaikų bylas ir kitą reikalingą dokumentaciją (žurnalus, kišenpinigių, maistpinigių mokėjimo formas ir kt.).
- Visus vaikų dokumentus deda į jų bylas, tinkamai veda ir saugo savo žinioje esančius dokumentus.
- Parengia reikalingą informaciją (charakteristikas, pranešimus) apie globotinį kitoms institucijoms.
- Informuoja mokyklas apie vaikų mokyklos nelankymo priežastis, pateikia mokykloms pamokų praleidimą pateisinančius dokumentus.
- Lankosi mokyklų, tėvų susirinkimuose, nuolat bendrauja su klasių vadovais. Organizuoja pamokų ruošą mokyklinio amžiaus ugdytiniams ir padeda jiems ruošos metu.
- Organizuoja dienos veiklą. Moko vaikus atlikti savitvarką, palaikyti švarą ir tvarką darbo bei poilsio kambariuose, aplinkoje.
- Rūpinasi ugdytinių išvaizda, švara, tvarka, apranga, plaukų priežiūra, gyvenimo sąlygomis. Aprūpina drabužiais, avalyne, buities ir mokymosi priemonėmis. Dalyvauja drabužių ir avalynės apsipirkimo procese.
- Organizuoja maitinimą ir dalyvauja maitinimo procese. Perka su globotiniais maisto produktus ir gaminasi patiekalus laisvalaikio metu.
- Saugo ir stiprina vaikų sveikatą, operatyviai informuoja slaugytojas, administraciją apie jų sveikatos pakitimus. Slaugo lengva forma susirgusius vaikus pagal medikų rekomendacijas.
- Atsitikus nelaimingam atsitikimui, nedelsiant informuoja slaugytoją, administraciją, teikia pirmąją pagalbą, o reikalui esant kviečia greitąją pagalbą. Lanko vaikus ligoninėse bent 1 kartą per savaitę.
- Ikimokyklinio amžiaus vaikus rytais nuveda į darželį, vakarais parsiveda. Esant reikalui lydi į mokyklą mokyklinio amžiaus vaikus.
- Domisi besigydančių sanatorijose, reabilitacijos centruose padėtimi, problemomis 1 kartą per mėnesį.
- Organizuoja laisvalaikį, atsižvelgiant į jų poreikius ir polinkius, užtikrina visų vaikų užimtumą, saviraiškos galimybių tenkinimą vaikų globos namuose ir už jų ribų.
- Vaikus iš vaikų globos namų išleidžia tik tiksliai žinodamas jų išėjimo tikslą, vietą, grįžimo laiką. Vykdo išėjimų kontrolę.
- Ieško galimybių vaikams laikinai ir nuolat gyventi šeimose.
- Kuria ir palaiko jaukią, estetišką ir saugią šeimynos aplinką.
- Atsako už patikėtą turtą, moko tausoti namų turtą.
- Atstovauja vaikų teises ir teisėtus interesus įvairiose institucijose.
- Bendradarbiauja su įstaigos specialistais, kitų sričių specialistais, mokyklomis, sveikatos priežiūros, teisėsaugos ir kt. institucijomis, globotinio šeima (esant galimybėms) sprendžiant jų problemas, ieškant efektyvių pagalbos būdų.
|