Reikalavimai |
Mokytojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
- privalo turėti QR kodą, patvirtinantį asmens neteistumą ir leidimą dirbti su vaikais;
- turėti aukštąjį išsilavinimą ir pedagogo kvalifikaciją;
- būti baigęs vidurinio ugdymo mokomojo dalyko studijų programą;
- mokėti lietuvių kalbą;
- būti įgijęs vidurinio ugdymo mokomojo dalyko mokytojo/vyresniojo mokytojo/mokytojo metodininko/mokytojo eksperto kvalifikacinę kategoriją;
- turėti skaitmeninio raštingumo kompetencijas, pagal Reikalavimų pedagoginių darbuotojų skaitmeninio raštingumo programoms aprašą.
- būti nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme;
- gebėti išlaikyti demokratiškus, savitarpio pagarba ir pagalba grindžiamus Gimnazijos bendruomenės narių santykius, rūpintis palankaus mikroklimato ugdymui ir darbui kūrimu bei palaikymu.
- sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti kalbos kultūros reikalavimus, lietuvių kalbos ir raštvedybos taisyklių, dokumentų rengimo ir įforminimo tvarkos reikalavimus.
Mokytojas turi žinoti ir išmanyti:
- vidurinio ugdymo mokomojo dalyko turinį, dėstymo metodikos reikalavimus;
- gimnazijos veiklos sritis, darbo organizavimo tvarką;
- pedagoginės veiklos organizavimo formas, būdus ir metodus;
- bendrąsias ir pedagoginės etikos normas, šiuolaikinės pedagogikos, bendravimo psichologijos pagrindus;
- kalbos kultūros reikalavimus, lietuvių kalbos ir raštvedybos taisyklių, dokumentų rengimo ir įforminimo tvarkos reikalavimus, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu.
|
Funkcijos |
Mokytojas, turintis mokytojo, vyresniojo mokytojo, mokytojo metodininko ar mokytojo eksperto kvalifikacinę kategoriją, vadovaudamasis einamųjų mokslo metų krūvio sandara, kasmet tvirtinama direktoriaus įsakymu, vykdo šias funkcijas:
- įgyvendina vidurinio ugdymo mokomojo dalyko ugdymo turinį pagal gimnazijos ar mokinio individualų ugdymo planą ir vidurinio ugdymo mokomojo dalyko bendrąsias programas;
- planuoja savo veiklą, dalyko turinio perteikimą, atsižvelgdamas į mokinių ugdymosi poreikių įvairovę, pasirengia pamokoms, kitoms ugdymo formoms, neformaliojo švietimo užsiėmimams ir juos tinkamai organizuoja;
- padeda mokiniams suvokti kultūrinį, meninį paveldą ir kultūrinę įvairovę; ugdo humanistinę kultūrą, kaip asmens sąmonės ir jos nulemto elgesio būdo vienovę, kuriai įtakos daro kultūrinėje aplinkoje veikiančios humanistinės vertybės;
- ugdo mokinių vertybines, dorovės, pilietines, tautines, patriotines nuostatas, komunikacinius gebėjimus, informacinę kultūrą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais, savarankiškai kurti savo gyvenimą;
- ugdo remdamasis mokinių gebėjimais ir polinkiais, stiprina mokymosi motyvaciją ir pasitikėjimą savo galiomis, siekia, kad mokiniai dalyvautų svarstant ugdymo turinį, formas ir metodus;
- individualizuoja, diferencijuoja, suasmenina ugdomąją veiklą, rengia mokomuosius projektus ir dalyvauja jų veikloje;
- užtikrina ugdomų mokinių saugumą, supažindina pasirašytinai klasės/grupės mokinius su saugaus darbo tvarkos taisyklėmis bei kitais norminiais dokumentais ir jais vadovaujasi darbe;
- konstruktyviai bendradarbiauja su mokinių tėvais, kitų dalykų mokytojais, pagalbos mokiniui specialistais, kartu su jais sprendžia mokinių ugdymo(si), psichologines, bendravimo problemas, nedelsiant aiškinasi pamokų nelankymo priežastis;
- gerbia mokinį kaip asmenį, nepažeisdamas jo teisių ir teisėtų interesų;
- suteikia arba inicijuoja mokiniams reikiamą pagalbą mokymosi sunkumų, socialinių sąlygų sukeltų sunkumų, smurto, prievartos, išnaudojimo ar kitais ekstremaliais atvejais, informuoja klasės vadovą, pagalbos mokiniui specialistus, gimnazijos vadovus;
- apie iškilusias pamokoje problemas informuoja klasės vadovą, socialinį pedagogą. Jei problemos neišsprendžiamos, kreipiasi į Vaiko gerovės komisiją, klasę kuruojantį vadovą;
- pamačius nelaimingą atsitikimą, nedelsiant suteikia pirmąją pagalbą nukentėjusiam ir apie įvykį praneša sveikatos priežiūros specialistui, gimnazijos vadovams;
- dirba su specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniais, pritaikydamas vidurinio ugdymo mokomojo dalyko Bendrųjų programų turinį, metodus, rengia pritaikytas ar individualizuotas vidurinio ugdymo mokomojo dalyko programas, jas lanksčiai įgyvendina;
- tvarko pedagoginės veiklos dokumentus, sistemingai ir savalaikiai tvarko e-dienyną, analizuoja mokinių pasiekimus ir teikia statistinius duomenis;
- laikosi bendrosios ir pedagoginės etikos normų, pedagoginės prevencijos principo, gimnazijos darbo tvarką nustatančių dokumentų reikalavimų;
- dalyvauja gimnazijos veiklos kokybės įsivertinime, kasmet atlieka asmeninės veiklos savianalizę;
- vykdo kitus teisės aktų nustatytus ar gimnazijos direktoriaus priskirtus nenuolatinio pobūdžio pavedimus pagal kompetenciją.
|