Mokytojos pareigas einanti darbuotoja vykdo šias funkcijas:
1. Vadovaudamasi įstaigos vaikų ugdymo kokybės kriterijais užtikrina savo darbo kokybę;
2. Atsižvelgdama į vaikų amžių, individualius ugdymosi poreikius, Ikimokyklinio programos tikslus organizuoja ir vykdo ugdomąjį procesą;
3. Garantuoja vaikų fizinį ir psichologinį saugumą grupėje, salėje, kiemo teritorijoje, kitose įstaigos erdvėse, išvykų už įstaigos ribų metu;
4. Tenkina vaikų saviraiškos, kūrybiškumo, saviugdos poreikius, sudaro sąlygas vaikų idėjų, iniciatyvų skatinimui, palaikymui, įgyvendinimui;
5. Užtikrina vaikų gerą savijautą grupėje, tinkamą adaptaciją, derina vaikų ugdymą, priežiūrą ir globą;
6. Planuoja dviejų savaičių grupės ugdomąją veiklą pagal Ikimokyklinio ugdymo programą, atsižvelgdama į vaikų amžių, poreikius, polinkius. Pasirengia ugdomajai veiklai: parenka priemones, atitinkančias vaikų amžių, numatyto veiklą visai vaikų grupei, grupelėms, poromis ar individualią. Parenka ramius, judrius, siužetinius, kūrybinius ar didaktinius žaidimus, numato laiką laisvai vaikų veiklai;
7. Kuria saugią, funkcionalią ugdymo/si aplinką, kurioje vaikas nebijo klysti, geba atrasti, tyrinėti, veikti;
8. Dalyvauja meno pedagogų, korekcijos specialistų veiklose, padeda organizuoti ugdymą;
9. Diferencijuoja veiklą ugdymo/si sunkumų patiriantiems, gabiems vaikams;
10. Nuolat stebi, sistemingai vertina, fiksuoja vaikų pasiekimus ir pažangą, kaupia pasiekimų aplankus. Informuoja tėvus apie vaikų pasiekimus;
11. Inicijuoja ir/ar dalyvauja įstaigos renginiuose, projektuose ir kitose veiklose. Geba rengti projektus ir juos įgyvendinti, dirbti komandoje, priimti sprendimus, pasidalinti atsakomybe;
12. Priima vaiką į grupę ir išleidžia į namus tik su tėvais (globėjais), kitais suaugusiais asmenimis, turinčiais raštišką tėvų (globėjų) leidimą/prašymą;
13. Bendradarbiauja su šeima, organizuoja susirinkimus ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo/si klausimais, skaito paskaitas, vykdo tėvų apklausas, anketavimą;
14. Sistemingai informuoja tėvus (globėjus) apie vaikų pasiekimus, ugdymo(-si) poreikius, iškilusias problemas (sveikatos, prigimtinių, socialinių poreikių tenkinimo ar kt.);
15. Bendradarbiauja su grupėje dirbančia mokytoja, padėjėja, kitais įstaigoje dirbančiais specialistais, meno mokytojais vaikų ugdymo klausimais
16. Informuoja įstaigos administraciją apie vaiko turimas sveikatos ar socialines problemas, pastebėtą ar įtariamą vaiko teisių pažeidimą;
17. Dalyvauja mokytojų tarybos pasitarimuose, posėdžiuose, audito vykdyme ir kt.;
18. Atestuojasi, pasitvirtina atitiktį turimai kvalifikacinei kategorijai, vadovaujantis Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos nuostatais;
19. Kelia kvalifikaciją, vadovaujantis Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcija;
20. Vykdo direktorės įsakymus, administracijos nurodymus, Mokytojų tarybos, Menų darželio tarybos, Vaiko gerovės komisijos, Atestacijos komisijos nutarimus;
21. Dalinasi gerąja vaikų ugdymo patirtimi, veda atviras veiklas vieną kartą per mokslo metus įstaigos ir/ar miesto mokytojams. |