Reikalavimai |
- aukštąjį išsilavinimą ir psichologo kvalifikaciją (specialybę) ir ne žemesnį nei psichologijos magistro kvalifikacinį laipsnį ar jam prilyginamą kvalifikaciją (ne mažiau kaip 200 kreditų apimties nuosekliųjų universitetinių psichologijos krypties studijų);
- gebėti teikti psichologinę pagalbą įvairių psichologinių problemų bei specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems asmenims (vaikams, mokiniams);
- gebėti inicijuoti ir dalyvauti įgyvendinant ugdymo įstaigos bendruomenei aktualias psichologinių problemų prevencijos priemones;
- gebėti bendradarbiauti su mokytojais, logopedu, socialiniu pedagogu, kitais specialistais ir vaikų ar mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) bei dirbti su jais komandoje, sprendžiant mokinio problemas.
|
|
Funkcijos |
- įvertinti vaiko, mokinio raidos lygį ir ypatumus, galias ir sunkumus, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, vaiko brandumą mokytis pagal ugdymo programas;
- bendradarbiauti su mokytojais, specialiuoju pedagogu, logopedu, socialiniu pedagogu ir kitais su auklėtiniu ar mokiniu dirbančiais specialistais, numatant ugdymo tikslų ir uždavinių pasiekimo būdus, dirba specialiojo ugdymo komisijoje;
- konsultuoti psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius auklėtinius ar mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus) šių problemų sprendimo klausimais;
- rengti individualias rekomendacijas auklėtinio ar mokinio psichologinėms, asmenybės ir ugdymosi problemoms spręsti;
- konsultuoti mokinius profesijos pasirinkimo klausimais;
- inicijuoti, rengti ir įgyvendinti psichologinių problemų prevencijos programas, padedančias išvengti psichologinių, asmenybės ir ugdymo problemų bei veiksmingiau ugdyti psichologinių, asmenybės ir ugdymo problemų turinčius auklėtinius ir mokinius;
- dalyvauti formuojant teigiamą ugdymo įstaigos bendruomenės požiūrį į psichologinių, asmenybės ir ugdymo problemų turinčius auklėtinius, mokinius bei jų ugdymą kartu su bendraamžiais;
- šviesti ugdymo įstaigos bendruomenę vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais;
- rinkti ir kaupti informaciją, reikalingą konsultuojamų mokinių problemoms spręsti, bendradarbiauti su ugdymo įstaigos bendruomene, esant būtinybei – su kitomis institucijomis (Vaiko teisių apsaugos tarnybomis, psichikos sveikatos centrais, policija ir kt.), bei atlikti mokinių veiklos ir elgesio stebėseną;
- teikti informaciją apie auklėtinius ir mokinius, turinčius psichologinių, asmenybės ir ugdymo problemų, suinteresuotiems asmenims ar institucijoms, susijusioms su šių auklėtinių ir mokinių ugdymu, gavęs tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą;
- atlikti aktualius psichologinius tyrimus atsižvelgdamas į ugdymo įstaigos bendruomenės poreikius;
- dalyvauti kuriant rengiamas (aprobuojamas) auklėtinio, mokinio psichologinio vertinimo metodikas, mokslo ir studijų institucijų vykdomus projektus;
- tvarkyti ir pildyti savo darbo dokumentus;
- vykdyti lankomumo apskaitą;
- derinti su darželio direktoriumi bei mokytojų taryba metinės veiklos prioritetus ir pagal juos rengti savo veiklos programą mokslo metams;
- planuoti atliekamų darbų kiekį (krūvį) pagal savo turimų etatinių valandų skaičių ir derinti jį su administracija;
- skirti pusę savo darbo laiko tiesioginiams ryšiams su psichologinės pagalbos gavėjais, likusiu darbo laiku tvarko auklėtinių, mokinių įvertinimų duomenis, dokumentus, rengti rekomendacijas, prevencines programas, ruoštis konsultacijoms, paskaitoms, tobulinti profesinę kvalifikaciją;
- reaguoti į smurtą ir patyčias, nedelsiant apie tai informuoja direktorių ar direktoriaus pavaduotoją ugdymui;
- vykdyti kitus direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojo ugdymui teisėtus nurodymus, susijusius su psichologo funkcijomis.
|
|
Darbo užmokestis |
Darbo užmokestis nustatomas pagal LR biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymą, atsižvelgiant į pedagoginį darbo stažą, turimą kvalifikacinę kategoriją. |
Taikomas pareiginės algos koeficientas 1,0223-1,4358. |